Created by Ibnuyusuf Creative

Sekapur Sireh

http://technolutions.com/fw/framework/action/128/apps/blockdevice.png Karya yang didapati di blog ini mengandungi pelbagai tema diantaranya kembara penulis di rantau orang, perkongsian penulis sepanjang pengajian di timur tengah, cerpen islami, artikel-artikel yang bermanfaat yang dipetik di laman sosial yang lain, isu-isu semasa yang dimainkan media di serata dunia, isu politik dalam negara, dan sebagainya.

http://technolutions.com/fw/framework/action/128/apps/blockdevice.png Sekiranya terdapat kelemahan & kekurangan di alu-alukan untuk menegur. Boleh di e-mailkan kepada elfarisi_islamique@yahoo.com atau menghantar mesej di akaun sosial Facebook Anas Abd Rahman.

Kenali El Farisi

Saya merupakan mahasiswa dari Universiti Mu'tah, Jordan, pengkhususan dalam Fiqh Wal Usuluh. Seorang penulis sambilan di teratak tintaelfarisi ini. Jika sesuai, anggaplah saya sebagai salah seorang rakan berbicara. Saya akan meluangkan masa untuk membantu.

-Selamat Berbicara-

Pengikut

Selasa

Minggu pertama di tanah Syam

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh..
Puji2an kehadrat ilahi.. Selawat serta salam keatas Rasul Junjungan kita..



Suka saya memberitahu.. kiranya saya ingin berkongsi sesuatu kepada semua...  mungkin ia berkisarkan pengalaman saya peroleh disini apabila dipilih oleh yang Maha Pemberi untuk menyambung pelajaran ke salah satu negara timur tengah.. Insyaallah saya tidak akan mensia-siakannya.. Saya berharap tindakan saya ini diiringi sokongan dari kalian semua..  Jazakumullahu khairan kathira.,


Kebiasaannya.., kata senior..

"aktiviti  pada minggu pertama kami disini tidaklah terlalu membebankan berbanding minggu2 terkehadapan"

kami pelajar baru mengangguk tanda faham... Mungkin persatuan pelajar Malaysia disini ingin memberikan kami ruang & peluang untuk me'nikmati' bagaimana hidup bersuasanakan masyarakat arab.. 

Cukup seminggu berlalu... saya bakulkan semua peristiwa yang saya lalui didalam post kali ini.. mungkin saya dianggap leceh kerana mahu menukilkan segala perstiwa yang dihadapi saya.. tetapi maaf, sepertimana yang saya pernah tulis pada permulaan blog ini... Ia bertujuan untuk membina 'buku sejarah' mengenai kehidupan diri saya ini.. moga2 dengan menulisnya disini ia dapat berkekalan.. hingga ke penghujung zaman IT.. entah bila.. serahkan sahaja ditangan Allah..

beli brang2

g uni puloop byar yuran jamiah..

start ngaji..~ waah~
hujan
ribut








dpat anggur dan buah tin

0 nasihat:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...