Created by Ibnuyusuf Creative

Sekapur Sireh

http://technolutions.com/fw/framework/action/128/apps/blockdevice.png Karya yang didapati di blog ini mengandungi pelbagai tema diantaranya kembara penulis di rantau orang, perkongsian penulis sepanjang pengajian di timur tengah, cerpen islami, artikel-artikel yang bermanfaat yang dipetik di laman sosial yang lain, isu-isu semasa yang dimainkan media di serata dunia, isu politik dalam negara, dan sebagainya.

http://technolutions.com/fw/framework/action/128/apps/blockdevice.png Sekiranya terdapat kelemahan & kekurangan di alu-alukan untuk menegur. Boleh di e-mailkan kepada elfarisi_islamique@yahoo.com atau menghantar mesej di akaun sosial Facebook Anas Abd Rahman.

Kenali El Farisi

Saya merupakan mahasiswa dari Universiti Mu'tah, Jordan, pengkhususan dalam Fiqh Wal Usuluh. Seorang penulis sambilan di teratak tintaelfarisi ini. Jika sesuai, anggaplah saya sebagai salah seorang rakan berbicara. Saya akan meluangkan masa untuk membantu.

-Selamat Berbicara-

Pengikut

Rabu

Biro Tata Negara

Alhamdulillah...
Bersyukur tidak terperi kpd rabb yg sentiasa ingat akan sekalian hamba2nya,,

Baru petang tadi saya dimaklumkan oleh ust nazri bahawa trpilih untuk menyertai Program Biro Tata Negara... sukanyaa tidak tergambar,, kerana menurut senior saya...

"Barangsiapa yg telah terpanggil utk menyertai kursus ini, maka secara automatiknyaa akan layak utk sambung belajar ke luar Negara"


maklumat lanjut mengenai Kursus Biro Tata Negara seperti berikut:-



Nama Tempat : Bukit Kluang, Besut Terengganu
Tarikh             : 26~30hb julai 2010
Taklimat awal  : 24hb julai di Yayasan Islam Kelantan

untuk melihat peta tempat yg saya bakal berkursus klik di link ini
PETA BUKIT KLUANG,,

Ramai sahabat2 melontarkan pandangan mereka bahawa pihak kerajaan yang menganjurkan kursus ini akan ditugaskan utk mencuci otak2 kita dan didorongkan kepada aliran mereka. Mereeka menjadikan kursus BTN ini sebagai mesin mereka mengeluarkan produk2 berfikiran Nasionalisme....

Bagi saya, tidaklah salah jika kita mempunyai aliran nasionalis didalam diri kita... kerana rasulullah pun pernah bersabda " حب الوطن من الإيمان ",, Tetapi yg salahnya adalah apabila mereka2 yg bersikap nasionalis ini mengashobiahkan diri serta mengutamakan kroni didalam semangat cinta negara...

Saya tidak mahu berceloteh panjang...
Akhirnya... Saya meminta agar saudara2 sekalian dapat meringankan mulut dan tangan untuk mendoakan saya agar dipermudahkan urusan oleh allah serta diberi kekuatan untuk terus melebarkan panji2 islam dirantau luar... Saya teringat akan pesan senior saya..
"jangan biar islam jatuh kerana kita, tetapi biar orang dapat lihat keindahan islam diri diri kita"

Hidup Islam!!
Wallahua'lam....

1 nasihat:

Tanpa Nama berkata...

manfaatkan pe yg dpt..pglaman tu penting.yg elok,kita ambil..yg xbape nk elok,jdkan sempadan.dah pergi kem tu tahun lpas..no comment.=)~aini~

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...